Recordant a Mandela

eae49-mandelaSón molts els qui aquests dies han plorat la mort de Nelson Mandela. Molts als qui se’ns va fer un nus a la gola en llegir a les notícies que el líder sud-africàA vegades els nostres records es fonamenten en els dels altres; no recordem la persona en si, sinó el que ens han explicat d’aquella persona. De Mandela n’hem sentit moltes coses aquests dies… La gent en destaca el seu somriure, el seu esperit de fraternitat, el carisma… També que Madiba hagués pogut estar el president de tota la humanitat. Així que aquests són els ‘records’ que jo guardo d’en Madiba. Però en realitat, què en recordo jo? Quina és la imatge personal que en guardo d’ell? Un cop vaig sentir que recordar és passar les coses pel cor. Si faig una cerca pel meu cor; que és el que em provoca? En realitat no res…Però d’entre totes les coses que he sentit dir aquests dies; n’hi ha una que em va provocar l’esperit. No ho vaig llegir als diaris, ni tampoc als telenoticies… Ho vaig veure en una pel·lícula, Invictus (2009), l’adaptació que Clint Eastwood va fer de la novel·la de John Carling, ‘El factor humà’. En un diàleg entre dos personatges, es deia això:- I com és Mandela?
– Per a ell ningú és invisible.

I va ser en sentir això que alguna cosa dins meu es va remoure. D’alguna manera, encara que no hagués estat ell directament, Mandela em deixava un record. Un petit sentiment que us asseguro que aquests dies estic tenin molt present.

Des de la Biblioteca de Lletres de la UdL us convidem a fer una repassada a tota la bibliografia que tenim de Mandela en el nostre fons. Qui sap si el veritable record que podem tenir de Mandela s’amagui entre els llibres.

havia dit “adéu”…

Anuncis

Deixa un comentari

