30 d’octubre de 1938

radio-con-experiencia

Photo credit: santibon / Foter / CC BY-NC-ND

…I jo, que en sentí allò m’espanto, només penso en fugir de la ciutat com sigui. Hi haurà un lloc prou allunyat i ocult al món on poder-me amagar d’una amenaça de tal magnitud? “On tinc les claus del cotxe?” penso. De fet, no ho faig perquè quan me’n adono, les porto a les mans i sóc al garatge arrencant el motor del cotxe. Mentre faig marxa enrere, em pregunto per què ha de passar-me això. Sóc tan jove!

I pràcticament sense adonar-me, començo a lamentar-me d’aquella vegada que va refusar-me una noia, i d’aquella altra en que de viatge per Itàlia no parava de queixar-me de la pudor que fa Venècia a l’estiu! I tantes altres coses. El temps ha passat tan ràpid i ara, com qui no vol la cosa i sense adonar-me, uns éssers desconeguts d’un planeta llunyà volen destruir-me. És que a cas no es prou mísera ja la meva existència!

I entre els pensaments, en brolla un amb molta força: la mort. “Per què no?” penso. I glaçat de por per la situació, jo, que en aquells moments em trobava en el major embús que us purguéssiu imaginar decideixo que és millor morir que ser un esclau intergalàctic fins l’eternitat. “I qui sap si és cert que després hi ha una altra vida!”…

I així, deixant-se emportar pel moment com fins ara mai ho va fer va prémer l’accelerador i va xocar mortalment contra el cotxe de davant.

Tot això va passar un 30 d’octubre de 1938 en el mateix instant que Orson Welles adaptava radiofònicament ‘La guerra dels móns’ d’H.G Welles.

Text en motiu del dia mundial de la ràdio.

Anuncis

Deixa un comentari

